CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, December 24, 2008

gift

on my wedding nanti hantaran dari pihak lelaki ada 9 dulang dan aku balas 11.. banyak tue.. banyak giler aku kene buat... wat sendiri jer yang simple2 jer...
warna theme aku warna peach colour. susah giler nak cari barang colour tue.. adik aku cakap peach nie lawan colour ngan putih baru ngam..



baru baru nie sabtu lepas aku pegilah pasar chow kit.. saje jalan jalan tgk bunga pahar ngan gift..barang barang kat situ memang affordable boleh dirunding lagi.. dekat situ ader 3 buah kedai.. aku beli barang barang tue kat kedai tengah pasal kiri ngan kanan kedai 2 owner yang sama.


mak aku la mula2 nak tgk tgk je pastu die terus survey 2 kedai kat situ aku macam tak kisah sebab dalam banyak tempat kat situ memang murah giler... cuba korang bandingkan aku survey kedai yang tak brape famous pun kat blakang giant ulu kelang bekas mengkuang kat situ rm 1.80 tapi kat chow kit nie cuma rm 0.80 je.. tak ke banyak untung cina tua tue..


yang best ye kedai yang mak aku beli barang nie... dia siap bagi idea lagi nak buat bakul tue jadi cantik.. cina tue bagi cadangan letak riben yang mahal harga riben tue rm 1.20 semeter campur ngan bunga kecil rm 0.40.. maka bakul tue jadi rm 2.60 sebiji..mak aku kata orait je dia pun order 300 biji.



lepas aku duk kira-kira campur tolak tambah darab bahagi balik barang tue aku macam agak terkilan sikit la sebabnya 2.60 hanya untuk bakul yang simple yang aku rasa boleh buat sendiri..
so esoknya aku repeat balik ngan cina tue aku nak die kurangkan kos 2.60 aku suruh cina tue cari riben yang paling murah... bincang punya baik die bagi aku harga 1.70 satu... banyak beza 0.90 tueeee... riben yang lebih kurang sama tapi harga yang berbeza...

dari situ aku lebih berhati-hati nak beli barang sebab tue kene rajin berjalan cari barang yang nampak cantik tapi murah.. skang aku tengah buat bakul yang diperbuat dari surat khabar lama.. susah skit keje nye mana sempat jelah..



skang tgh surver untuk gift jemputan biasa lak.. aku nak bagi muffin coklat jer yang hak kukus nyer.. dah dapat kat sorang kakak tue jual sebiji rm 0.50 tapi aku rasa mahal lagi..aku nak cuber cari lagi murah lagi... heheheh



0 comments: